Americká společnost CNN se dohodla na spolupráci s televizí Prima. Nově tak divákům přinese čtyřiadvacetihodinový zpravodajský servis sestavený podle standardů nejsledovanějšího televizního kanálu v USA. Mediator1 se ptal, co si o vznikající platformě myslí vedoucí katedry mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Petr Orság.
Co si slibujete od této spolupráce?
Mým primárním očekáváním je v této chvíli zvědavost, zda a v jaké podobě se koncept CNN podaří přenést do českých podmínek. Přál bych českým novinářům, kteří se na projektu podílejí, úspěšný start. Kvalitní zpravodajství Česká republika potřebuje, oligarchizace zasadila české mediální krajině silnou ránu, takže pokud by česká verze CNN pomohla posílit kvalitní nezávislé zpravodajství, byla by to pro veřejnou sféru v Česku dobrá zpráva.
Jakou si myslíte, že tato platforma bude mít v rámci českých médií pozici?
Postavení se odvíjí od kvality práce, kterou budou odvádět. Pokud by se jim podařilo vybudovat kvalitní zpravodajské médium, mohlo by být i velmi vlivné. Českému televiznímu trhu by to mohlo prospět, protože kvalitní komerční televize by se mohla stát silnou konkurencí České televize (ČT) a tím by zvyšovala i tlak na zlepšení kvality veřejnoprávního média.
Jak by taková konkurence mohla vypadat?
Nyní je ČT v pozici jednookého mezi slepými, stávající komerční televize pro ni v kvalitě zpravodajství velkou konkurencí nejsou, což je velká škoda. Bylo by dobré, kdyby ČT cítila konkurenční tlak a mohla se zlepšovat. Například současné koronavirové zpravodajství ČT, ale i ostatních televizí, bylo v hlavních zpravodajských pořadech zvláště v prvních týdnech krize ukázkou nepříliš kvalitní žurnalistické práce – viz nekritické přejímání názorů vlády, nulová či nedostatečná oponentura chaotických, zmatených, ba i lživých informací prezentovaných premiérem Babišem, nulová investigace, operování se zavádějícími čísly o počtech nakažených či zemřelých, která matou veřejnost a nevypovídají o ničem. Tato sci-fi hausnumera ovšem bohužel zveřejňují prakticky všechna média.
[…] servis, se nám ještě před jejím startem vyjádřil Petr Orság. Nyní jsme se na zhodnocení zeptali šéfredaktora Voxpotu Vojtěcha […]