Headline

Headline – (titulek) je nadpis žurnalistického textu, který by měl stručně shrnout obsah článku a zaujmout čtenáře natolik, aby si článek přečetl. Je proto žádoucí, aby byl poutavý, originální, zajímavý, ale zároveň úderný. Titulek má většinou jednu až dvě věty.

Bulvární titulky kvůli tomu bývají často šokující, zavádějící až lživé, taky se často objevují clickbaity pro zvýšení čtenosti. Tomu se seriózní žurnalistika vyhýbá a snaží se do titulku dávat zajímavé informace, které se v článku skutečně objevují. 

Pro zatraktivnění titulků se často objevují slovní hříčky (např. “Ten, který hořel, aby zažehl jiskru. Příběh Jana Palacha, první pochodně”- Seznam zprávy), nebo třeba zajímavá část citace z článku (např. “Náš velvyslanec nesmí lhát, říká ministr zahraničí k přešlapu v Číně”- Seznam zprávy).

« Back to Glossary Index