Instagram je sociální síť pocházející z USA přístupná od roku 2010. Uživatelé zde mohou sdílet fotografie a videa, ty je možné upravovat díky široké škále filtrů, které aplikace nabízí bezplatně. Příspěvek lze doplnit o hashtagy, jejichž využití je pro upřesnění klíčových slov a následné zařazení do konkrétní kategorie.
Tato sociální síť nabízí uživatelům možnost využití jak v osobním, tak v pracovním životě. Chatovat s přáteli, reprezentovat společnost, zakládat své vlastní stránky, značky nebo třeba utvářet marketingové spolupráce a vytvářet své vlastní reklamy. Instagram, se v posledních letech stal jednou z největších platforem, kde se objevují nejen influenceři, ale i PR manažeři. Mezi nejznámější influencery patří zpravidla celebrity, na jejich profilech informují o svém každodenním životě, propagují spolupráce, popřípadě i své názory.
Právě díky influencingu se proslavil Dominik Feri, který ze svého profilu vytvořil zpravodajství o vládních nařízeních během pandemie a spoustu sledujících jej bralo jako jediný zdroj informací, které zprostředkovávaly příspěvky v podobě žlutých vykřičníků. Četné množství redakcí využívá instagramové profily ke zveřejnění zpráv, aby upoutaly pozornost u mladé generace a povědomí o dění, popřípadě zájem o přečtení si celého článku.
« Back to Glossary Index