Epizoda populárního animovaného seriálu Simpsonovi nesoucí název Válka s molochem vznikla ve studiích Foxu už před čtrnácti lety a svým dějem značně předběhla dobu. Z hlediska médií a žurnalistiky má totiž neuvěřitelně nadčasový průběh a nechybí téměř nic od fake news až po snahu ovládnout veřejné mínění pomocí skoupení médií.
Díl začíná reportáží lokální springfieldské televize, tedy Kanálu 6, o nejoblíbenější turistické atrakci města, skále ve tvaru obličeje starce neboli Děduly. Na místo se sjíždí prakticky celé město, včetně žluté rodinky, a po chvíli dorazí i pan Burns. Ten je po jedné z mnohých Homerových bláznivin zavalen padající skálou a vypadá to, že je mrtvý. Jeho skon však nikdo nepotvrdí.
Když Simpsonovi cestují z místa události domů, tak Líza, které se kvůli pádu skály nepodařilo přečíst veřejně báseň oslavující velkolepost skály, dostává nápad. Vydá vlastní noviny věnované Dědulovi. Při přednesu jejího nápadu zazní jméno Katrihne Grahamové, americké novinářky, která svůj život zasvětila práci ve Washington Post.
Nastává večer a v hlavní zpravodajské relaci Kanálu 6 Kent Brockman vstupuje do světa fake news reportáží o úmrtí městem nenáviděného podnikatele. V tu chvíli už však Montogomery Burns sedí živ a zdráv ve svém sídle a vidí, jak mu média dál vytvářejí negativní mediální obraz, což se mu ani trochu nelíbí. Rozhodne se tedy pro radikální krok v podobě skoupení všech lokálních a městských médií.
Dokonalá paralela k dnešní oligarchizaci médií
Další den začíná Líza svou žurnalistickou dráhu a zadarmo začne do celého města distribuovat Líziny listy. Ty mají původně vyjít jen jednorázově, ale úvodní vydání zaznamená veliký úspěch a obyvatelé města Springfield si žádají další vydání.
Během té doby začíná Burns s tvorbou své mediální divize. Postupně kupuje Kanál 6, rádio KBBL a noviny Springfield Shopper. Následuje vyhazov nepohodlných moderátorů, přizpůsobení obsahu k potřebám vlastníka a veřejná debata na Kanálu 6 je zcela podřízena potřebám majitele. Vzniká také díl Itchy a Scrathyho, který se otevřeně hlásí k podpoře jaderné energetiky, což je hlavní podnikatelský zájem majitele Burnse.
Líziny listy se v tu chvíli stávají posledním nezávislým médiem ve městě a jejich fungování tak dostává nový smysl i rozměr. Burns si velmi rychle uvědomí sílu jediných nezávislých novin a projeví velký zájem o jejich odkoupení a začlenění do své mediální divize. Líza však bojuje za nezávislou žurnalistiku a svůj plátek neprodá. Konkurenční boj se nakonec stupňuje do velkých rozměrů, obě strany se snaží navzájem zdiskreditovat. Líza nakonec dochází k přesvědčení, že jeden list svět změnit nedokáže a svůj boj vzdává.
Její činnost však inspiruje další občany k vydávání vlastních novin a šíření vlastní pravdy. Začnou tak vycházet všemožně orientovaná periodika, uve kterých ovšem může kdokoliv šířit své pomatené názory a svou pravdu. I v tom se ukazuje nadčasovost celého dílu, protože svým způsobem varuje před zvýšením výskytu fake news, který v době vzniku tohoto dílu ještě nebyl tolik na vzestupu.