Komentář: Web HEYFOMO na cestě od informací ke clickbaitům

Web nesoucí název HEYFOMO.cz se zaměřuje na mladé lidi. Informuje primárně o módě, celebritách a taroskopech, ale snaží se předat novinky i z podstatného soudku světového dění. Myšlenka pěkná, provedení už moc ne.

Za stvořením HEYFOMO.cz stojí skupina mladých lidí z Česka. Všichni jsou více nebo méně známí na Instagramu, TikToku nebo Twitteru. Součástí týmu je například Johana Bázlerová, tvůrkyně Instagramového profilu @jsemvobraze, který přináší na Instagram hodně potřebný koncept předávání informací mladým, nebo Karolína Cumriková, který se pyšní svoji spoluprací s Vogue. 

Jak se mi dostalo HEYFOMO do podvědomí? Přes Twitterový účet. Sdíleli články v podobě příspěvků, byly zajímavé a dobře zpracované. Na povolení k sledování jejich, v té době, soukromého účtu na Instagramu, se čekalo dlouho, ale upřímně, koncept mě velmi mile překvapil.  Na deseti obrázcích se člověk dozvěděl dost informací na to, aby věděl co se děje a zároveň nemusel hledat všechny informace po různých webech. Podobné zpracování používá právě zmiňovaný profil @jsemvobraze. Byla jsem nadšená, že něco takového vzniklo. Pro mladé lidi to znamená získat povědomí o dění na oblíbené síti s minimálním časovým nasazením. Prostě paráda.

Oficiálnímu spuštění webu předcházela FOMO Halloween párty. Komentáře k fotkám z jejího průběhu typu “Oni už ví co je HEYFOMO a ty si musíš počkat” nebo “Oni už nejsou FOMO, ty ještě jo” zněl, jako kdyby oni byli něco víc a my jsme jen čekali, až se skupina mladých influencerů smiluje i nad námi a konečně nám poví, co tak bezvadného to je. Obhájila jsem si je ale v hlavě tím, že dosavadní koncept byl dobrý a není důvod je shazovat. A pak to přišlo. Instagramové příspěvky se změnily z informačních na clikbaitové, web na který je vše odkázáno, je přemíru barevný a nepřehledný. O dávce smajlíků a TikToků se asi zmiňovat radši nebudu. A tohle bychom měli začít brát jako seriózní médium, ze kterého budou mladí lidé čerpat informace?

Nicméně. Marketingový tah skvělý. Dobře udělaná propagace, i když s nevkusným formulováním, a začátky příspěvků skvělé, přitáhly spoustu pozornosti. Clikbaty už to asi neudělají tak zajímavé. Ve většině případů si myslím, se bude jednat spíše o opačnou reakci… Ale 🤞🏼🤪😎🥳🏄🏽‍♂️, třeba se to zlepší.

Koláž: Anna Koudelková

Přidat komentář