Jak si vede TV Naživo

Televize Naživo vznikla v době pandemické krize, a tak se není čemu divit, že stejně jako spousta dalších projektů, živnostníků či umělců, má i ona nejistou budoucnost. Jak se jí zatím daří v televizním moři zvaném DVB-T2?

Za dobu svého dvoutýdenního fungování odvysílala TV Naživo kromě desítek hodin stálých programů, jako jsou Divadlo Naživo, Talk Show nebo NoD Academy, také několik představení Cirku La Putyka, inscenací her z Divadla Na zábradlí či koncertů. To, že se stanice svým programem snaží oslovit nejen dospělé, ale i nejmladší generaci, ukázalo třeba i speciální Mikulášské vysílání 5. prosince, ve kterém se mohly děti telefonicky spojit s anděly, čerty i samotným Mikulášem.

Televize je i přes podporu ministerstva kultury z velké části odkázána na finanční pomoc diváků, kteří mohou přispět dárcovskými SMS či DMS. Polovina výtěžku putuje TV Naživo, zbytek pak vystupujícímu souboru. Na jaře se díky projektu Amerikánka, který vzniku televize předcházel, podařilo vybrat více něž 310 000 Kč na pomoc lidem bez domova, a i nyní se zdá, že Naživo sklízí úspěch. To, jestli vysílání diváci podpoří natolik, aby v činnosti pokračovalo i po případném rozvolnění kultury, je ale ještě ve hvězdách a tvůrci zatím počítají s přechodností.

TV Naživo vznikla za účelem podpory kultury. Její 24hodinové vysílání je, jak napovídá název, „živě“, a to včetně reklam hraných loutkoherci. Současně s televizní stanicí funguje i webová stránka filmnazivo.cz, kde diváci najdou kromě archivu často i filmové novinky, které se kvůli opatřením spojeným s pandemií do kin podívaly jen na krátký čas. Film Šarlatán například uvedl už šestkrát. Přestože je obsah stránky z velké části zpoplatněn, diváka může hřát u srdce pocit, že třeba i díky němu zůstane nejen televize, ale i kultura opravdu naživu.

Přidat komentář