Peroutkův „Hitler je gentleman“ nikde, zato Ovčáčka jsou média plná

Jiří Ovčáček obhájil své loňské umístění v žebříčku nejcitovanějších mluvčích, média mu přitom odcitovala jednou tolik slov jako v roce 2014. Nejcitovanějším mluvčím komerčního sektoru se stal Petr Šťáhlavský z Českých drah, vystřídal na pozici jiného dopravce, konkrétně ČSA. Místo Českého rozhlasu se tentokrát loni vysoce umístila Česká televize. Čtvrtinu všech citovaných slov pronesl zástupce policie. Vyplývá to z analýzy společnosti Media Tenor.

Zejména díky krimi zpravodajství na serveru Novinky.cz opět mají výrazný podíl v žebříčku nejcitovanějších mluvčích. „Tiskoví mluvčí z policejních řad dlouhodobě mají výrazný podíl na počtu odcitovaných slov. To se odráží nejen v jejich četném zastoupení v žebříčku nejcitovanějších mluvčích veřejného sektoru, ale také v tom, že celkem pronesli 25 % všech citací na sledovaných webech,“ uvedl ředitel výzkumné agentury Pavel Herot. Výsledky pramení z analýzy příspěvků serverů idnes.cz, ihned.cz, e15.cz, novinky.cz a aktuálně.cz.

Stále platí, že mluvčí podnikového sektoru jsou na českých serverech méně zastoupení, letošní vítěz Petr Šťáhlavský celkově skončil na 7. místě. Nováčky v této kategorii jsou Václav Friedmann ze Sazky díky velké mediální pozornosti věnované prvnímu českému vítězi Eurojackpotu. Do TOP10 se vrátil Aleš Ondrůj hovořící za Student Agency, naopak po letech vypadl Marek SíbrtOKD. Oblast médií v žebříčku zastupuje Česká televize se svou mluvčí Alžbětou Plívovou.

„Dlouholetá převaha mužů-mluvčích se potvrdila i letos, na 1 slovo pocházející od ženy připadalo 1,3 slova od jejího mužského protějšku,“ doplnila analytička Media Tenoru Věra Bartalosová.

Přidat komentář