Nejsilnějšími prodejci tisku za loňský rok byli Mafra, Czech News Center a Vltava Labe Media

Tři nejsilnější mediální domy na českém trhu opět obsadily první příčky v podílu prodaných nákladů za uplynulý rok. Statistiku zveřejnil v úterý na svých stránkách zpravodajský portál Mediaguru.

Podle údajů o průměrném prodaném nákladu Kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR za rok 2019 prodala nejvíce tištěných titulů skupina Czech News Center, jejíž podíl se pohybuje okolo 34,47 %. V těsném závěsu za ní pak následuje Mafra s 28,28 %. Třetí místo obsadil vydavatel regionálního deníku Deník Vltava Labe Media, jehož podíl za minulý rok tvořil 17,96 % prodaného nákladu.

Výsledky statistiky přitom nejsou nijak překvapivé. O procentuálním vyčíslení rozhodovala především periodicita a náklad vydávaných titulů, a právě tři výše zmínění patří v Česku k předním deníkovým vydavatelům – například „vítězná“ CNC je vlastníkem bulvárních plátků Blesk, AHA! a deník Sport, jejichž náklad patří podle tabulek ABC ČR k nejvyšším. Přesto ale zůstává čtenářsky nejsilnějším mediální skupina Mafra, jejíž MF Dnes a Lidové noviny oslovily podle Mediaguru za loňský rok 3,41 mil. čtenářů.

Do první pětky prodejně nejsilnějších skupin se probojovala i společnost Borgis vydávající deník Právo a vydavatel Hospodářských novin, skupina Economia.

Přidat komentář