Když nemůžeš, tak přidej. Profesor Bílek analyzoval využití obrazu Emila Zátopka během olympijských her

Mezi významné hosty Mediální (r)evoluce byl  i Prof. PhDr. Petr A. Bílek, Csc. z Karlovy univerzity s příspěvkem Multimediální dehibernace Emila zátopka v roce, kdy jsme „žili Riem“.

Mediální prezentace zahrnovala využití obrazu Emila Zátopka, který si Český olympijský výbor vybral do své kampaně k letním olympijským hrám 2016 v Rio de Janeiru. „Moje povídaní se zaměří na způsob, jimiž je obraz Emila Zátopka vytvářen a kódován v rámci generových výzkumů, které jsou publiku hybridně podsouváný jakožto reference do sféry aktuálního věta“ přiznal na začátku Bílek.

K propagaci letních olympijských her a samotného Emila Zátopka posloužili jednotlivá média a žánry, jako jsou například knižní biografie, komiks, reklamní videa a nebo taky televizní dokumenty. Názorným příkladem je slavný Emilův běh na 5000 m, který známe snad všichni z televizních obrazovek. Zátopek bojuje do poslední chvíle pod mottem „Když nemůžeš, tak přidej!“  a taky vyhrává. Toto jeho slavné vítězství se událo v roce 1952 v Helsinkách, ale televizní přenosy jsme začali získávat až koncem roku 1953. Jak je to možné? Asi si říkáte. Odpověď zní jednoduše. Emilův vítězný běh odvysílal rozhlas v roce 1952 a televizní přenos byl k tomu přidaný až o pár let později.

Přednáška se uskutečnila v rámci konference Mediální r(e)voluce si připravili studenti katedry Mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky. Úterní program se skládal z diskuzí s významnými osobnostmi české žurnalistické scény, ve středu představili své výzkumy doktorandi z českých a slovenských univerzit.

KOMENTÁŘE

Napsat komentář: Mediální (r)evoluce: Sportovní komentář nemusí být negativní a kritický, měl by být hlavně originální – Mediator1 Zrušit odpověď na komentář