V Olomouci se po Velikonocích uskuteční Mediální (r)evoluce

Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky bude příští středu 4. dubna hostit studentskou konferenci Mediální (r)evoluce s s podtitulem „Média a kultura v digitální době“, která si dává za cíl informovat o tom, jaké hrozby, ale i příležitosti média v současnosti přináší.

Události posledních dní spojené s novými médii odhalují, jak jsou uživatelé na internetu zneužitelní a zranitelní. Kauza Cambridge Analytica, o které nedávno informoval The Guardian, odhalila hrozby, které přicházejí s nelegálním využíváním big dat a šířením sociologicky přesně cílených dezinformačních kampaní. Mimo jiné odhaluje také nehezké napojení na kauzu Lukoil, Putina a Zemana. Fake news, technologie deep fake videí a sběr neskutečných objemů dat o uživatelích sociálních sítí vyžaduje jistou uživatelskou ostražitost. Právě těmto a dalším tématům se konference chce věnovat.

Nebude se však zabývat jen sociálními médii. Nahlédne také do minulosti, podívá se na fenomén quality TV (seriály s pevně daným dramatickým konceptem, kde děj je propracovaný do šíře, postavy do hloubky a každý prvek by měl mít umělecky obhajitelný důvod), fanouškovství, či na bulvární média.

Hlavním mluvčím celé akce bude Petr A. Bílek z Filozofické fakulty Karlovy univerzity s příspěvkem Multimediální dehibernace Emila Zátopka v roce, kdy jsme „žili Riem“. K dalším lákavým bodům patří například přednášky Zachovat si tvář na Facebooku, Dělat soukromí: Význam soukromí v životě mladých aktivních youtuberů a youtuberek, Politické osobnosti jako novinářské vzory v 50. letech 20. století, Sarkasmus na Instagramu nebo Fanouškovství a fenomény slash a queerbaitingu.

Veškeré informace o řečnících a časovém harmonogramu jsou k dispozici na Facebookové události. Hlavní mediálním partnerem je Mediátor1.

Středečnímu programu bude předcházet o den dříve pořádaná spřátelená konference s názvem Mediální (r)evoluce: Novinařina v nesnázích, na které vystoupí například Jindřich Šídlo (Seznam Zprávy), Petr Honzejk (Hospodářské noviny), Josef Šlerka (Nadační fond nezávislé žurnalistiky) a Marek Wollner (Česká televize).

Přidat komentář