Novinář v popkultuře – Deník Bridget Jonesové

bridet-jonesPečlivá, soběstačná, zajímající se o politické dění, respektovaná, dochvilná a vždy skvěle upravená novinářka. Spořádaná ženuška, co vždy večer navaří svému manželovi. Tak tento prototyp novinářky je přesný opak Bridget Jonesové ( Renée Zellweger).  Oplácaná třicítka, co hulí jako fabrika, pije jako Dán, mluví jako dlaždič, přitahuje nehody a průšvihy jako magnet a (ne)baví společnost svým suchým humorem. Veškerý svůj volný čas tráví se svými nejlepšími kamarádkami a jedním kamarádem v baru, odpovídáním na otázky své otravné matky nebo počítáním kalorií. Kolik zhubla nebo přibrala kilo nebo kolik  za ten den způsobila faux pas, si zapisuje do svého deníku. Přestože snímek dává prostor spíše pro milostné trable ústřední postavy, zachycuje také její úsměvné trapasy v novinářské profesi.

Poté, co  hlavní hrdinka přistihne svého prolhané a namyšlené partnera Daniela Clevera ( Hugh Grant) při nevěře, do kterého se, ač se tomu dlouho bránila, zamilovala, protože chodit se svým  šéfem je podle ní přinejmenším divné a se kterým místo psaní článku o křečkovi Tomášovi flirtovala. Začíná Jonesová žít nový život, ve kterém neřeší své milostné neúspěchy, ale snaží se seberealizovat v nové práci, v televizi, protože být s tím namyšleným floutkem v jedné kanceláři nestrpí.

První živé vysílání  z hasičského prostředí, kdy se má zbrusu nová posila, tedy Bridget, uvést tak, že sjede po hasičské tyči do záběru (ve své minimini sukni),  končí naprostým fiaskem. A tak neúspěch  a ostudu reportérky, ale i její zadnici vidí celý národ. Ani druhý pokus nedopadne příliš úspěšně, to tak chodí, když si místo čekání na rozhovor odběhnete do trafiky pro další krabičku cigaret. Ale abychom Bridget nekřivdili, měla i méně tvrdé dopady. To když při reportáži o skocích padákem přistála do výběhu prasat.

 

Přidat komentář