Evropská unie chystá novelu směrnice o mediálních a audiovizuálních službách, která se bude dotýkat i světa internetu. Důležitým bodem návrhu je změna v oblasti televizních reklam.
Současné omezení dvaceti procent reklamního času během vysílání bude platit nadále, ale nový návrh přinese televizím více flexibility při uvádění reklam, product placementu a sponzorů. Limit, který je v současné době omezený hodinově, by měl platit pro celodenní vysílání. „Televize by si mohli samy stanovit, který čas je pro ně primetimový,“ uvedla pro pořad Newsroom na České televizi europoslankyně Michaela Šojdrová.
Členové Evropské komise si uvědomují, že daleko více dospělých a hlavně dětí, dává přednost online videím před televizí, a proto směrnice omezí i svět internetu. Opatření se budou serverů pro sdílení videa na internetu dotýkat v oblasti nenávistných projevů a ochraně nezletilých před škodlivým obsahem.
Návrh dává za povinnost poskytovatelům mediálních i audiovizuálních služeb dodat k programům dostatečné informace o škodlivosti obsahu pro nezletilé děti. Nevhodné příspěvky by měly podléhat přísným opatřením, jako je zadávání hesel nebo šifrování znaků. Zpřísnění podmínek se týká i veřejných projevů, které nesmí pobízet k násilí ani nenávisti vůči skupině osob na základě pohlaví, rasy, náboženského vyznání nebo původu.