Společnost Meta pokračuje v omezení možností cílení na uživatele v reklamním systému. Inzerenti musí některé reklamy na Facebooku a Instagramu nově označovat jako reklamy takzvané speciální kategorie.
Facebook, nyní oficiálně společnost Meta, přináší další změny ve svém reklamním systému. Jako inzeráty zvláštní kategorie musí nyní zadavatelé reklam označovat reklamy na určité produkty a služby, které cílí na lidi v Evropě. Do této kategorie spadají inzerce týkající se bydlení, zaměstnání a úvěrových příležitostí (půjček, úvěrů a leasingu). Reklamy, které do kategorie budou patřit, ale nebudou příslušně označené, Facebook zamítne.
Konkrétní změny se týkají především výrazného omezení možností cílení. Zadavatelé nemohou cílit podle věku, pohlaví nebo poštovního směrovacího čísla. Rovněž nabídka přesných zájmových cílení se významně omezuje a minimální poloměr pro cílení na základě polohy je 15 km. Takzvané Lead ads nově nemohou shromažďovat demografické údaje ani informace o bydlišti uživatele.
Možnost zařadit inzerci do speciální kategorie je v reklamním systému dostupná už nyní. Facebook začal tyto zásady vymáhat už 7. prosince. Společnost tak pokračuje ve změnách cílení reklam, se kterými začala už dříve. Podobná omezení představila v červenci letošního roku. Tehdy přestala umožňovat zadavatelům reklamy, aby u lidí pod 18 let cílili reklamu na základě jejich zájmů a dosavadních aktivit. Podle svého oficiálního prohlášení se tím společnost snaží omezit diskriminaci a mladým lidem zprostředkovat bezpečnější a soukromější prohlížení Facebooku a Instagramu.