Dnes slaví své desáté narozeniny Instagram, oblíbená sociální síť, kde lidé sdílí své fotografie a navzájem si je „srdíčkují“ a komentují. Už to ale není jen o sdílení vzpomínek se svými známými. Přes tuto platformu můžeme sledovat i mnohá česká a zahraniční média a být tak o trochu víc v obraze – doslova.
Mnoho médií má díky Instagramu možnost oslovit mladší generaci, která už tolik nesleduje televizi nebo nečte noviny. Soukromé účty žurnalistů nám umožňují občas nahlédnout do zákulisí různých redakcí a novinářské práce, profily médií informují hlavně o aktuálním dění a různých trendech.
Instagram také ulehčil práci bulváru, který má díky účtům celebrit jednodušší přístup k tipům na články i dostupné zdroje fotografií. Celebrity na této síti mnohdy odhalují své soukromí a zprávy založené na zveřejněných fotografiích se následně objevují na webu bulváru s fotografiemi zdrojovanými právě Instagramem.
Zakladateli Instagramu jsou Kevin Systrom a Mike Krieger, od roku 2012 jej vlastní Facebook. Původně se jednalo o projekt s několika funkcemi, rozhodli se ale zaměřit jen na mobilní fotografie, a tak vznikla aplikace primárně pro mobilní telefony. V říjnu roku 2010 se spustila pouze pro App Store (společnost Apple), až o dva roky později se objevila i v Google Play (společnost Google). Už po jedenácti měsících si Instagram založilo devět miliónů lidí, což představovalo velký úspěch pro nové médium. Statistiky z roku 2018 ukazovaly, že 1 bilion uživatelů je každý měsíc aktivní. V Česku má Instagram přes dva miliony lidí, největší zastoupení má věková kategorie 18-35 let.
Nově aplikace umožňuje nahrávat i Reels (krátká videa). Aktualizace v podobě přidání Stories byla reakcí na chvíli populární Snapchat a Reels vznikly jako odezva na známý TikTok. Zajímavý je rozměr fotografií, který Instagram používá. Jedná se o čtvercový formát, iOS (Apple) používá poměr stran 3:2.