Modelky v karanténě, prázdné výkladní skříně a zrušená focení. Taková je momentální situace, avšak světové magazíny nezahálí a prostřednictvím svých titulních stran podporují veřejnost a zdravotníky. Kreativitě se meze nekladou.
Pandemie zasáhla celý svět a skrze vizuální stránku obálek časopisů vyjadřují grafici a umělci své pocity a postoje k momentálnímu stavu a zároveň chtějí, aby panoval humor a naděje. Některé titulní strany se mohou na první pohled jevit depresivně, pochmurně, jiné zase zábavně a povzbudivě. Právě v tom spočívá kouzlo a čtenáři si mohou vše interpretovat po svém.
Mezi nejpopulárnější patří obal březnového vydání portugalského měsíčníku pro pány GQ. Jako první vás zaujme černý smajlík, který má přes oči optimistický nápis „vše bude v pořádku“. To vše působí velmi mile a nevinně, když se ale zaměříte na nápis pod ním, kde stojí „F*ck off Covid-19“, může vás to trošku překvapit. Podle autora tohoto díla, Josého Santany, nebylo v televizi a tisku nic pozitivního, co by lidi rozveselilo, a proto přišel právě s tímto nápadem.
Italský módní časopis Vogue se nejspíš řídil heslem „v jednoduchosti je krása“ a obálku dubnového vydání nezdobí žádní modelové a modelky, překvapivě ji nezdobí nikdo a je poprvé v historii čistě bílá. „Bílá znamená především respekt. Bílá je znovuzrození, světlo po tmě, součet všech barev. Bílá je uniforma těch, kteří zachránili životy a riskovali své vlastní. Je čas a prostor pro přemýšlení. A také pro mlčení. Bílá je pro lidi, kteří naplňují tento čas a prostor nápady, myšlenkami, příběhy, verši, hudbou a laskavostí k ostatním,“ uvedla šéfredaktorka italského Vogue Emanuele Farneti.
Íránská módní publikace Prestige Magazine se rozhodla přetvořit nejslavnější portrét všech dob a na titulní stránku svého online vydání v Itálii dala Monu Lisu v roušce. Tohle gesto jistě potěšilo čtenáře tohoto měsíčníku, co by na to ale řekl da Vinci. Dle zakladatele časopisu Prestige, Hamida Barzegariho, přestože má Mona Lisa roušku, ukazuje, že je pohodlná a stále nechybí důvod k úsměvu.
Dílo francouzského street artisty a fotografa, který je známý pod uměleckým jménem JR, se objevilo na přední straně jednoho z nejznámějších světových týdeníků – Time. JR měl za úkol vytvořit umělecké dílo, které zároveň ilustruje uvěznění, strach a naději. Na chodník nakreslil dlouhé pruhy a kresbu na principu optického klamu.
Nesmí chybět ani česká scéna, co se tohoto „umění“ týče. Na obálce Reflexu, českého společenského týdeníku, se na začátku března vyjímala koláž Miloše Zemana v respirátoru, který si bohužel o dva týdny později ve svém projevu zapomněl nasadit.