Australská tisková agentura (AAP) po 85 letech skončí kvůli nedostatku předplatitelů. Ti se stále častěji obracejí k obsahu nabízenému zdarma a agentura tak nezískává dostatek zdrojů pro své fungování. Rozhodnutí o ukončení činnosti zveřejnilo vedení AAP v pondělí.
V současnosti zaměstnává agentura 170 aktivních novinářů, kteří budou pracovat až do 26. června. Poté si musí najít práci jinde. Podle současných vlastníků News Corp. Australia a Nine Entertainment Co. není agentura schopná nadále konkurovat digitálním platformám nabízejícím zpravodajský obsah bezplatně a stává se tak nevýnosnou.
„Nebývalý vliv digitálních platforem, které přebírají obsah dalších lidí a distribuují ho zdarma, způsobil, že příliš mnoho společností se rozhodlo, že už nebudou využívat profesionálních služeb AAP. Dosáhli jsme bodu, kdy již není možné pokračovat,“ stálo v oficiálním prohlášení.
AAP vlastnící pobočky ve všech australských státech a teritoriích denně poskytuje podle svých statistik více než 500 článků, 750 fotografií a 20 reportážních videí z oblasti politiky, financí a sportu okolo 200 set odběratelů, kteří je dále zpracovávají ve vlastním televizním, rádiovém či online zpravodajství. Přesto nejsou tyto finance pro udržení chodu redakce dostačující.
„Je obrovská škoda, že profesionální a prověřené informace poskytované AAP jsou nahrazovány nepodloženými a často nepřesnými informacemi, které si na skutečné zprávy publikované na digitálních platformách pouze hrají,“ pronesl podle informaci Guardianu předseda AAP Campbell Reid k zaměstnancům.
Tisková agentura založená v roce 1935 Keithem Murdochem, novinářem a otcem mediálního magnáta Ruperta Murdocha, patří k předním producentům kvalitní a nezávislé žurnalistiky v zemi. Její zrušení tak budí mezi veřejností, ale i novináři značné rozčarování.