Český rozhlas spustil soutěž pro všechny, kteří se zajímají o žurnalistiku a práci v rádiu. Prostor dostanou kreativní nápady, které zaštiťují tři kategorie: print a multimédia, audio pořad a volná disciplína. Účastníci soutěže mohou své práce zasílat do 11. ledna příštího roku.
„Pohled zvenčí je vždy to nejcennější, co můžeme získat. Je to motivace i pro nás samotné zkusit vystoupit z vlastní komfortní zóny a pokusit se nahlédnout na rozhlasovou problematiku jinak. Do soutěže budou zařazeny všechny náměty, které Český rozhlas obdrží do 11. 1. 2016. Hodnotit je bude odborná porota a na vítěze budou čekat zajímavé ceny,“ přiblížil soutěž náměstek pro program a vysílání René Zavoral.
Soutěžící by měli ve svých projektech použít zásady projektu Vize 2020, který se snaží udávat směr ve vývoji současných médií. V kategorii print a multimédia by se měli účastníci zaměřit na multimediální podobu Týdeníku rozhlas a v rámci audio pořadu navrhnout satirickou minisérii pro stanice ČRo Plus nebo Dvojka. Volná disciplína je určená pro všechny kreativní nápady, jak zpestřit vysílání Českého rozhlasu. Více informací o soutěži i projektu Vize 2020 na webu www.presspektivy.cz.
Soutěž pořádá ČRo v rámci projektu PRESSpektivy – Budoucnost žurnalistiky, který Český rozhlas spustil v roce 2012. Cílem tohoto projektu je poukazovat na novinky z mezinárodního novinářského prostředí a vnášet je do mediálního prostředí České republiky. Dále se snaží zvyšovat profesní úroveň novinářů Českého rozhlasu, zapojit je do výchovy budoucích žurnalistů a v neposlední řadě podporovat cestu tradičních médií do digitálního prostředí.
Projekt Vize 2020 vznikl z iniciativy Evropské vysílací unie. Nabádá veřejnoprávní média, aby si zachovala relevanci obsahu, udržela důvěru svého publika a současně udávala směr ve vývoji. Snaží se o tvorbu nových technologických trendů, o rozvoji nových formátů a stále aktuálního obsahu, který se mění podle potřeb společnosti.