Deník N je nově vzniklý nezávislý deník. Vznikl po vzoru slovenského Denníku N a byl založen Jánem Simkaničem. Začínal publikováním článku na Facebooku a díky tomu si získal své příznivce. Původní „pracovní název“ byl Nový deník. Na mediální trh se dostal díky předplatitelům, kteří mu do začátku „přispěli“ 7 miliónů korun. Poprvé vyšel 28. října 2018, ke vzniku 100 let Československa, a to v digitální podobě na webu deníku. Jeho šéfredaktorem se stal Pavel Tomášek.
Redakci tvoří přes 40 novinářů a novinářek řídící se etickým kodexem. Deník obsahuje 2 hlavní části. První se zaměřuje na rychlé a aktuální zprávy, nesoucí název Minuta po minutě. Druhá, která je přístupná předplatitelům, zpracovává detailněji stěžejní články.
Od začátku roku 2019 se nachází také v tištěné podobě, která obsahuje zejména nejdůležitější informace z jeho digitální verze. Vychází každý všední den ve formátu A3 a má 16 stran. Texty jsou důkladně a do hloubky propracované, aby čtenáři umožnili všemu porozumět.
Pro udržení co možná největšího názorového ovlivnění majitelem je vlastnictví českého media rozloženo mezi sedm investorů z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (66,7%) a zbylá třetina patří právě slovenskému “staršímu bratrovi”, který poskytl know-how.
Druhý způsob, kterým se deník snaží docílit neutrality, je rozdělení povinností šéfredaktora. Proto Deník N na rozdíl od jiných českých redakcí přidal právě post ředitele, který má za úkol jednat z vlastníky a zajišťovat běžnou administrativu. Šéfredaktor (v současnosti Pavel Tomášek) a celá redakce je odstíněna od vnějšího tlaku.
s přispěním Lukáše Fundy
« Back to Glossary Index