Světový den televize od roku 1996 připadá na 21. listopad. V rámci tohoto dne budou televize vysílat po celém světe třicetisekundový spot. Letos se do projektu zapojily televize Prima, Nova a Óčko, které spot během dne odvysílaly.
Letošní téma 22. ročníku je kvalitní obsah. Podle Asociace komerčních televizí (AKTV) se kvalita televizních programů odráží v televizní schopnosti bavit, inspirovat a informovat své diváky. Kvalitní obsah tak může podněcovat diváky, aby vystoupili ze svého každodenního života a nechali se inspirovat a popřípadě si rozšířili své divácké obzory. Televize tak má ve zpravodajských relacích upozorňovat na současné společenské otázky, ale také bavit.
Do kampaně AKTV se zapojily televize Nova, Prima a Óčko, které 30vteřinové spoty odvysílaly během středečního dne. Česká televize nezůstala pozadu, protože se celé ráno ve Studiu 6 tomuto tématu věnovala a zařadí do svého vysílání reportáž o technologických milnících, které jsou spjaté s TV vysíláním.
Miliardy dolarů jdou do programů
„Televize musí i nadále hrát svou důležitou roli v oblasti vzdělávání a zapojení diváků, zejména mladých diváků. To zahrnuje sdílení úspěšných příběhů o jednotlivcích nebo organizacích, které se podílejí na zlepšování a udržitelnosti celé naší společnosti. Což plně odpovídá heslu letošního ročníku Světového dne televize, kterým je prémiový obsah, který spojuje, inspiruje a informuje,“ říká Caroline Petitová z OSN.
Ukazatelem, že je televize v dobré kondici, je obrovské množství peněz, které jsou televizní společnosti po celém světě schopny investovat do svých programů. Údaje shromážděné společností IHS Markit ukazují, že v loňském roce se do programů investovalo téměř 140 miliard dolarů.