Obecně ve filmech či literatuře dochází k autorským zkratkám, které pomáhají k lepší dynamice děje nebo ostřejší charakterističnosti postav (výjimku tvoří takové zrůdy jako J. R. R. Martin). Není proto vhodnějšího kandidáta pro analýzu, než postava, která byla na určitých stereotypech vystavěná. Tou je zlý Vlk v Červené Karcoolce a jeho investigativní žurnalistika.
Vlk pracuje na svých kauzách precizně a důvtipně, s dostatečnou dávkou nadhledu a chandlerovského humoru. Ke své práci používá nejrůznějších převleků, aby dokázal splynout s okolím a vytěžit tak informační zdroje lépe než ČEZ Bílinu. Kromě notoricky známého maskování se za Babičku můžeme připomenout jeho převlek japonského kontrolora z hygienického úřadu. Pomáhá tak vyhrocenou formou dětem a mladistvým vysvětlit, že investigativní novinář nemůže vyšetřovat v hospodě čtvrté cenové ve dvouřadovém saku, oxfordkách a s decentním askotem. Už jen proto, že film odhaluje další typickou úlohu novináře, a tou je dobrovolně nedobrovolná chudoba. Není přesně zřejmé, jak je Vlk za svou práci honorován, nicméně můžeme předpokládat, že je placen od článku, tedy nemá stabilní příjem. „Jsi lačný úspěchu? Co třeba porce nezaměstnanosti?“ táže se svého kolegy během neúspěšného pátrání po cukrářském banditovi.
Novinář Vlk velmi úzce spolupracuje s kofeinem nadopovanou veverkou, která pobíhá po lese s foťákem na bříšku a pořizuje exkluzivní fotografie z vyšetřování. Jelikož je film 11 let starý, můžeme označit toto spojení za uvěřitelné, nicméně dnes by již Veverka nejspíše neměla v redakci kvůli moderním technologiím uplatnění.
Pro účely této eseje je asi nejzajímavějším aspektem celého vyobrazení novináře v pop kultuře Vlkova role v příběhu a její proměny. Jak každý velmi dobře ví z původní pohádkové verze, patří Vlk mezi postavy primárně záporné, jelikož bez jakýchkoliv výčitek pojí babičku, Karkulku a následně třenou bábovku, která vůbec nebyla určena jeho ústům. S tímto cejchem pak zakouší Vlk ve filmové Karcoolce horší policejní šikanu než kdejaký levičák s dredy a nesmíme opomenout opovržení dalších jednotlivých aktérů. Přístup ostatních postav se však mění poté, co Vlk objasní své skutečné poslání, tedy hledání pravdy a odhalení cukrářského bandity traumatizované veřejnosti. Určitá prestiž, kterou pravděpodobně investigativní žurnalistika před jedenácti lety měla, pomáhá zcela otočit optiku, jakou jsme byli na Vlka navyklí hledět.
Film Karcoolka na ČSFD.