Pokud jste někdy slyšeli o kultovních Želvách Ninja (Teenage Mutant Ninja Turtles), pravděpodobně vás neminula ani zmínka o jejich půvabné lidské spojenkyni April O’Neil. Zdaleka ne ve všech zpracováních želvích příběhů byla novinářkou, ale právě tahle profese k ní za roky její existence ve fiktivním světě přirostla nejvíce.
Od 80. let minulého století, kdy se April poprvé objevila na stránkách komiksového sešitu, ušla dlouhou cestu a prošla řadou změn. Z původní počítačové programátorky afroamerického původu se později stala zrzka oblečená do žluté barvy, jíž živila jednou archeologie, podruhé práce vědkyně, někdy byla ještě studentkou. Ve hrané filmové verzi z roku 2014 každopádně vystupuje v podání Megan Fox jako odhodlaná a neodbytná novinářka-moderátorka, která má určitě více co nabídnout než jen hezkou tvářičku.
Ve výše zmíněném celovečerním snímku přináší April O’Neil vstupy do zpráv pro televizní Kanál 6 (Channel 6) v New Yorku. Natáčení, vyptávání se i informování o všem možném ji zajímalo od dětství. Jak sama říká, novinařinu dělá profesionálně čtyři roky. Zadávané úkoly vyplývající z její pozice jí ovšem nevyhovují, přijde si omezovaná, ztrapňovaná, zaseklá u podřadných témat. Proč by měla například komentovat veřejné fitness cvičení, když v ulicích amerického velkoměsta řádí japonská zločinecká organizace klan Foot? Touží po zpracovávání velkých příběhů, které by něco znamenaly.
Občas se zdá, že postrádá pud sebezáchovy. Pokud se nachomýtne k pokusům o ozbrojená loupežná přepadení, která maří tajemní maskovaní hrdinové, neváhá riskovat. Nedělá jí problém přelézt plot, vyšplhat na střechu bytového domu nebo se rovnou dobrovolně vrhnout do centra nebezpečí. Vše kvůli zdokumentování dění z první ruky svým mobilním telefonem. Bohužel, nenápadnost není její nejsilnější stránkou.
Mimo svou pracovní dobu i nad rámec pole působnosti investigativně pracuje na rozklíčování záhady, kdo jsou ti neznámí strážci New Yorku. Jestliže nestačí informace z internetu, zajde či zajede si pro ně s bločkem a perem sama přímo ke zdroji. K přesunům napříč newyorskou metropolí používá jízdní kolo, častěji dodávku Kanálu 6 řízenou nápomocným a podporujícím kolegou kameramanem Vernonem Fenwickem. Výsledky bádání samozřejmě se zápalem pro věc prezentuje svým nadřízeným v redakci. Ti ji ovšem neberou vážně, dokonce jí dají výpověď. Řekněme, že odvádí dobrou práci, kterou si ale nedokáže dost šikovně obhájit.
Ve svém mladém věku může být April občas poněkud naivní, smysl pro spravedlnost, vytrvalost a kuráž každopádně nezapře. Nevzdává se, nasazuje život pro to, co považuje za správné. V neposlední řadě je nutno vyzdvihnout – novinářské senzace nestaví nad své blízké. Jak vidíme v závěru filmu, ani to nejfantastičtější zjištění nevypustí do veřejného prostoru, pokud by ohrozilo její rodinu a přátele.