U nastolování témat v různých médiích v České republice tak trochu platí každý pes, jiná ves. Každý má své způsoby, kde bere informace a jak se s nimi takzvaně popere. Jak to dělají právě v Olomouckém deníku, jsme se zeptali jeho šéfredaktora Martina Dostála.
Martin Dostál odpovídá: Jak probíhá nastolování témat v Olomouckém deníku a jak do něj zasahujete vy jakožto šéfredaktor?
Témat je celá řada, především se snažíme reagovat na aktuální dění, na nejzajímavější události v regionu. Hlavně by mělo být co nejzajímavější pro člověka, který tady v regionu žije. S tématy většinou přicházejí redaktoři, každý z nich má tzv. „svůj resort“, který si sleduje a vybírá z něj to zajímavé. S dalšími náměty poté přichází buď editoři nebo šéfredaktor. V tomto případě se jedná o témata spíše obecnější povahy, celostátně zajímavá, které si vztahujeme na náš region. Tato témata jsou někdy převzatá, ale snažíme se je alespoň originálně zpracovat. Zbytek obsahu čísla (zhruba 95%) je tvoří naše vlastní témata. Mojí funkcí jakožto šéfredaktora je upřesňovat, jakou podobu bude článek mít, kolik mu dáme prostoru, jaké další materiály se k němu udělají (např. infografiky, rozhovory, grafiky). Jsem tedy spíše koordinátor redaktorů a hlídám, aby vždy noviny vypadaly tak, jak mají.