„Obyvatelé Karlovarského kraje měli nárok na svou stanici Českého rozhlasu,“ říká Radim Jehlík

Zástupci Českého rozhlasu oficiálně spustili vysílání stanice v Karlových Varech. Veřejnoprávní rádio tak svými studii pokrylo všechna krajská města v Česku. „Chceme lákat na regionalitu a kontakt s posluchačem,“ hlásí pro web Mediator1 vedoucí programu Radim Jehlík. Jeho redakce si musí vystačit s pouhými 13 zaměstnanci a osmimiliónovým rozpočtem, ke zvýšení počtu posluchačů by měla pomoct marketingová kampaň. Případný úspěch nového studia bude podle slov Radima Jehlíka možné určit nejdříve za rok.

Minulý čtvrtek zástupci Českého rozhlasu spustili v Karlových Varech od 11 hodin vysílání své nejzápadnější stanice. „Je to pro mne velmi zvláštní a vlastně svým způsobem i vzrušující zážitek,“ neskrýval své nadšení vedoucí programu Radim Jehlík. „Jsem velmi rád, že generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral splnil svůj slib, který dal při nástupu do své funkce, a sice, že dobuduje regionální síť stanic veřejnoprávního rozhlasu. Jak víte, Karlovarský kraj už byl jediným regionem, který svou stanici Českého rozhlasu neměl. Přípravy byly velmi náročné, ale myslím si, že se nám to povedlo,“ doplnil Jehlík.

Český rozhlas Karlovy Vary láká na regionalitu

Karlovarská stanice nabízí několik unikátních pořadů. Celý týden si mohou posluchači v čase od 5 do 9 hodin naladit relaci Dobré ráno z Karlových Varů, aktuality z regionu budou hlasatelé prezentovat každý všední den od 14 do 16 hodin v pořadu Dobré odpoledne. „Myslím si, že obyvatelé Karlovarského kraje měli tak trochu právo i nárok na svou regionální stanici. Takže logicky chceme lákat právě na regionalitu a kontakt s posluchačem. Samozřejmostí jsou lokalizované zprávy, regionální zpravodajská i publicistická témata, co možná nejlepší a nejaktuálnější dopravní servis. Naše největší konkurenční výhoda je bezesporu v tom, že dnes už jsme jediné rádio, které působí a opravdu vysílá v Karlovarském kraji,“ přibližuje Radim Jehlík.

Český rozhlas Karlovy Vary má pouze 13 zaměstnanců, čímž se podobá studiím v Liberci a ve Zlíně. Kromě stálých spolupracovníků stanice počítá také s externisty a podporou plzeňského studia, které pokrývalo vysílání v Karlovarském kraji v minulých letech. Redakce se opírá o roční rozpočet ve výši 8 miliónů korun.

Speciální program pro cizince není možný

Během prvních tří měsíců vysílání bude nad rámec rozpočtu probíhat také marketingová kampaň v hodnotě 1,5 miliónu korun. I díky ní by chtěla redakce v čele s Radimem Jehlíkem dosáhnout na počet 25 tisíc posluchačů týdně. „Bohužel Karlovarskému kraji neustále ubývají obyvatelé, navíc cílíme na nejstarší posluchače. Podle dat Českého statistického úřadu je v regionu nejsilnější věková skupina 40-45 let. Kromě toho je zde obrovské konkurenční prostředí. Rovněž jsme jeden z mála krajů v České republice, který vykazuje i tradici poslechu zahraničních stanic,“ uvádí Radim Jehlík.

Zájem o zahraniční rádia v tomto regionu vyplývá také z toho, že 6,5 % obyvatel Karlovarského kraje tvoří cizinci. Jejich míra zastoupení je tak po Praze druhá nejvyšší v České republice. Radim Jehlík ovšem přiznává, že z pozice Českého rozhlasu Karlovy Vary není prakticky možné tvořit speciální program pro národnostní menšiny. „Zastoupení cizinců v rámci populace v kraji sice není zanedbatelné, ale přesto si neumím představit, že bychom pro tuto skupinu vytvářeli nějaký program. Zvlášť při vědomí, že nejpočetnějšími menšinami jsou Vietnamci, Němci, Ukrajinci, Rusové a Slováci,“ přiznává vedoucí programu. A kdy bude možné určit, jestli se karlovarskému studiu daří plnit nastavené cíle? „Tady platí staré rozhlasové pravidlo – dřív jak po roce vlastně pořádně nezjistíte, jestli to děláte dobře,“ uzavírá Radim Jehlík.

 

Přidat komentář