Před devíti lety mělo premiéru vysílání Českého rozhlasu Plus. Tato stanice největší české rozhlasové společnosti je zaměřená především na analytickou publicistiku. Šéfredaktor Petr Šabata vede stanici cestou diskuse s publikem.
V roce 2013 Český rozhlas (ČRo) spustil novou stanici Plus, která se zabývá zejména analytickou publicistikou. Posluchačům od té doby přináší aktuální dění v širších souvislostech nejen prostřednictvím rozhovorů, reportáží a komentářů. V pořadu Radiofórum nebo skrze sociální sítě mohou o tématech diskutovat i sami posluchači.
Při příležitosti pátého výročí stanice Plus jmenovali nového šéfredaktora. Stal se jím Petr Šabata, který má bohaté zkušenosti s vedením médií. Před nástupem do Plusu působil jako vedoucí programu Radiožurnálu, byl také šéfredaktorem deníků MF Dnes nebo Hospodářských novin. „Věřím, že Petr Šabata v pozici šéfredaktora stanice Český rozhlas Plus zúročí nejen své předchozí několikaleté působení ve vedoucích pozicích, ale že stanici, která slaví pětileté výročí od zahájení vysílání, posune dalším směrem,“ uvedl v roce 2018 generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral pro informační rubriku ČRo.
Ještě v dobách předšabatovských představil Český rozhlas Plus formát veřejných debat s posluchači na aktuální téma. Tím se dodnes stanici odlišuje a láká své posluchače. Šabata se jako stávající šéfredaktor takticky zaměřil na rozvíjení a zdokonalování platforem pro diskusi s publikem.
Činnost stanice Plus nedlouho po svém vzniku upoutala pozornost Klubu rozhlasové analytické publicistiky, jehož hlavní náplní je kultivovaná diskuse nad tématy rozhlasových pořadů. To mimo jiné obnáší i kritické pohledy posluchačské obce na rozhlasové vysílání. Sdružení funguje jako silný a uznávaný nástroj zpětné vazby pro analyticko-publicistické rozhlasové pořady.