Uplynulo teprve devět měsíců od schválení kontroverzního článku 13, který v EU upravuje autorské právo a YouTube čeká další omezení – COPPA.
COPPA (Children’s online privacy protection act) má za úkol omezit obsah určený pro děti. Nově bude muset tvůrce všechen obsah, který je určený dětem či by je mohl zajímat, povinně označovat, jinak mu bude hrozit pokuta až šestnáct milionů korun. Pro tento krok se YouTube rozhodl poté, co prohrál soud s Federal Trade Commission. To se soudilo s YouTube kvůli tomu, že porušovalo zákon o ochraně soukromí dětí na internetu. Sociální síť totiž bez souhlasu rodičů sbírala informace o dětech, aby jim na základě toho mohla pouštět personalizované reklamy jako všem ostatním uživatelům YouTube.
U videí určených dětem budou nově od příštího roku vypnuté komentáře a nebudou se zobrazovat ani like a dislike a rovněž na videu nebude fungovat oznámení. Pro tvůrce to ale znamená také velké omezení příjmu z personalizovaných reklam, které se již nadále nebudou před videi s dětským obsahem zobrazovat. To se řadě tvůrců nelíbí.
Velký problém jsou ale samotné parametry videí, která mají být podle YouTube určené pro děti. Ty jsou totiž podané velmi obecně a nejsou blíže konkretizované. Například jedena ze specifikací takového videa zní „Video zahrnuje postavy, celebrity, hračky, které se líbí dětem, například animované nebo komiksové postavy“. To by znamenalo, že by se toto omezení týkalo i například recenzentů animovaných filmů, akčních figurek a hraček, komiksů nebo třeba reakčních videí, přestože jejich obsah nemusí být vůbec zaměřený cíleně na děti. Určovat, zda je obsah pro děti či nikoliv, bude algoritmus.
Tvůrci proto spustili petici, na které je k dnešnímu dni již přes 850 000 podpisů. Zpřísnění obsahu by mělo začít platit od příštího roku.