Eva Adamcová alias Flabgee byla ještě do loňského září asistentkou ve firmě na rozvoz zdravotních pomůcek. Nyní se živí jako YouTuberka. Točit videa o kosmetice, módě a jejím životě začala v roce 2012. Tehdy to byl pouhý koníček, který jako další médium přidala k psaní blogu. Vůbec si nepřipouštěla, že by se tím někdy v budoucnu mohla živit.
Mohla by si popsat výhody toho být YouTuberem?
Výhody jsou asi pro každého trochu jiné. Pro mě je to hlavně to, že mě živí něco, co mě baví a moje práce mě ohromně naplňuje. Dále jsem taky moc ráda za všechny lidi a příležitosti, na které jsem díky YouTube narazila. Většina z nich byla pozitivní a ty negativní mě alespoň někam posunuli.
Předpokládám, že to ale bude mít i své nevýhody. Jaké to jsou?
Nevýhodou je, a na tom by se asi shodli všichni, ztráta soukromí. Beru to, jak to je. Vybrala jsem si to sama a zdaleka to u mě není tak extrémní jako u jiných mnohem známějších kolegů, ale i přesto se občas stávají věci, které jsou s tím spojené a příjemné nejsou. Je hezké, když za mnou někdo přijde, pozdraví mě a popovídá si se mnou. Naopak ale není příjemné pronásledování, pokřikování, posmívání, ukazování. Zvlášť, když jsem v té situaci sama proti celé bandě lidí nebo dětí.
Je něco, co tě v této branži zaskočilo?
Nenapadá mě nic úplně tak zásadního. Samozřejmě mě překvapí mile, když jsou lidé milí, pokorní a nezištně mi rádi pomůžou. Na druhou stranu mě překvapí nemile, když se lidé vnucují pro sledovanost, kamarádí se jen s těmi “důležitými”, kteří je můžou někam dostat. Pro někoho jsem kdysi byla vzduch a teď bychom mohli být nejlepší kamarádi a tak dále. To se ale netýká pouze YouTube, to se asi stává všude.
Jak plánuješ svůj byznys na YouTube rozvíjet?
Určitě plánuji nové věci, nové formáty. Ráda bych do budoucna vytvořila i nějaký vlastní merch nebo kolekci. Mám v hlavě spousty věcí, o kterých se ani neodvažuji mluvit, abych nezněla moc sebevědomě a troufale, přesto doufám, že se mi jednou splní.
Přizpůsobuješ se spíš tomu, co chtějí Tvoji diváci nebo se řídíš především svým vlastním úsudkem a tím, co baví tebe samotnou?
Na názory fanoušků dávám, poslouchám, co chtějí vidět a ráda točím “videa na přání”, ale pořád to musí být v mezích. Musí to zapadat do mého konceptu a dávat mi to smysl.
Podle čeho si vybíráš své spolupracovníky a jak moc vlastně tvoji tvorbu ovlivňuje reklama nebo placená propagace?
Kritéria jsou taková, že mi musí jednak sedět produkt, protože nemůžu propagovat něco, co bych sama nepoužívala, co bych si nekoupila atd., pak mi musí sedět forma propagace. Produkt může být sebelepší, ale když chce klient nesmysl, se kterým nesouhlasím, spolupráce padá. A nakonec se musíme domluvit na penězích. Mám nějaký svůj pomyslný ceník, který si držím. Mým cílem je, aby reklama nebyla samoúčelná a aby diváky video bavilo a něco jim dalo. Nikdy bych nevzala spolupráci, u které bych nebyla s videem spokojená, jen pro peníze a doufala, že to lidi překousnou.
Na jakého inzerenta ráda vzpomínáš?
Tak třeba teď jsem pyšná na Frisco kampaň, kterou jsme točili na jejich kanál. Byl to seriál společných videí se zajímavými hosty z různých oborů. Byla to stále brandová videa, ale nebyla to prvoplánová reklama na Frisco. Na videích bylo hrozně moc práce a naším největším cílem bylo, aby lidi videa bavila.
V čem je podle tebe největší přínos tvého kanálu?
Myslím, že je to hlavně zábava. Nejsem přesvědčená, že by moje videa měla spasit svět či zachránit celou generaci, ale snažím se jít dobrým příkladem. Inspirovat lidi a předat nějakou tu pozitivní energii.
Myslíš, že má YouTube potenciál se stát médiem na úrovni televize nebo rozhlasu?
Já myslím, že určitě. Dnešní mládež na televizi téměř nekouká a všichni sledují YouTube. Nemyslím si, že by se tito mladí lidé s věkem změnili a začali koukat na Ulici a Ordinaci.