Společnost YouTube, kterou vlastní technologický gigant Google, řeší veliký skandál. Z obavy o svou dobrou pověst z něj několik významných inzerentů stáhlo své reklamy poté, co se objevily u videí zobrazujících děti ve spodním prádle nebo vystavených fyzickému násilí. Kauzu odhalilo investigativní vyšetřování britského deníku The Times.
Po zveřejnění případu řada značek jako Adidas, Mars, Hewlett-Packard, Lidl, Deutsche Bank nebo HP svojí inzerci na této známé video platformě ihned pozastavila. A to i přesto, že k události došlo těsně před Black Friday, na který měla právě na YouTube většina společností naplánované reklamní kampaně. Pod dětským obsahem se totiž srocovali pedofilové, kteří se navíc v komentářích nevhodně vyjadřovali. Žádný z inzerentů nechtěl mít s těmito příspěvky nic společného. „Jsme hluboce znepokojeni tím, že jsme se dozvěděli, že jedna z našich reklam je na YouTube umístěna v hrozném a nevhodném kontextu,“ napsal mluvčí Hewlett-Packard ve svém prohlášení zaslaném e-mailem televizi CNBC. Podobně reaguje i většina ostatních firem. YouTube si od Timesů vysloužil přezdívku „cukrárna pro devianty“.
„U takového obsahu by neměly být žádné reklamy a urgentně zajišťujeme nápravu. V posledním roce pracujeme na tom, aby se YouTube stal pro značky bezpečným místem. Ač jsme udělali výrazné změny v produktu, podmínkách a prostředcích jejich kontroly a vymáhání, budeme pokračovat v dalších vylepšeních,“ vyjádřila se k nastalé situaci mluvčí YouTube. Tyto změny by měly zahrnovat právě i mazání nemístných komentářů pod dětskými videi a nevhodného obsahu celkově.
Společnost dále uvádí, že 98 procent škodlivého obsahu bývá odstraněno během 24 hodin od nahrání. The Times nicméně zjistili, že tuto práci údajně zastávají pouze tři neplacení dobrovolníci, kteří množství nových příspěvků nestíhají vytřídit a zpracovat. Pokud by se tyto informace potvrdily, pro Youtube by to znamenalo velké komplikace. Jisté je, že vybudovat si znovu ztracenou důvěru nebude pro tohoto internetového obra nic snadného.